افزایش سرمایه در بورس چیست و چگونه انجام می شود؟

افزایش سرمایه در بورس

افزایش سرمایه در بورس ۹۹ با روش های مختلفی قابل اجرا شدن هستند. بنابراین سهامداران می توانند با خرید سهام شرکت های بورس سهم قابل توجهی از این افزایش های سرمایه را به خود اختصاص دهند البته اگر بتوانند از بهترین افزایش های سرمایه گذاری بهره ببرند.

افزایش سرمایه در بورس چیست؟

اگر جزو سهامداران بازار بورس هستید حتماً بارها با موضوع افزودن سرمایه بورس ایران برخورد داشته اید. در واقع سرمایه رقمی می باشد که در اداره ثبت شرکت های عرضه کننده سهام به ثبت رسیده است، پس شرکت ها با رعایت برخی قوانین این امکان را دارند تا عدد سرمایه ثبت شده خود را نیز افزایش دهند که چنین عملیاتی را بالا بردن سرمایه می گویند. البته این فرآیند از طریق روش هایی مانند:

  • طرح های توسعه یافته در شرکت ها
  • تجدید بررسی در دارایی های شرکت
  • آورده نقدی
  • سودهای ذخیره شده در شرکت ها

و… صورت می گیرد.

افزایش سرمایه در بورس

مراحل بالابردن سرمایه در بورس چیست ؟

چنانچه می خواهید در مورد بالا بردن سرمایه های جدید در بورس بیشتر بدانید لازم است تا با مراحل بالا بردن سرمایه یک شرکت آشنا شوید. در حقیقیت هیئت مدیره یک شرکت می بایست عدد افزایش های سرمایه را مورد تصویب حسابرسی قرار دهد، سپس حسابرسی موظف است تا بخشی از سرمایه و یا تمام سرمایه پیشنهادی را تایید کند.

در مرحله بعد می بایست تمام مستندات لازم به سازمان بورس  و همچنین مراکز دیگری مانند اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد که در نتیجه شرکت ها باید منتظر تاییدیه سازمان بورس باشند تا در مورد میزان افزایش های سرمایه شرکت تصمیم گیری های لازم صورت بگیرد که با این حساب طریقه بالا بردن سرمایه در بورس می تواند رقم های مختلفی باشد.

البته فراموش نکنید این افزایش های بزرگ سرمایه بورس به سهامداری تعلق می گیرد که پیش از این مجمع توانسته باشند سهام شرکت مورد نظر را خریداری کرده باشند.

افزایش سرمایه در بورس

بهترین روش افزایش سرمایه در بورس کدام است؟

این که گفته شود چه نوعی از افزودن سرمایه جزو بهترین و بزرگترین افزایش های سرمایه بورس ایران می باشد قطعا گفته درستی نیست؛ زیرا هر نوع افزایشی در رابطه با سرمایه های بلند مدت و کوتاه مدت می تواند جایگاه مناسبی داشته باشد.

ولی خوب است بدانید در بین افزایش های سرمایه بورس کالا، اوراق بهادار و دیگر افزایش های سرمایه تالار بورس همچنان بالا بردن سرمایه از آورده های نقدی می تواند به عنوان بهترین گزینه نام برده شود؛ چرا که در این نوع افزایش ها همچنان سرمایه های مالی بدون بهره در چرخه شرکت قرار می گیرد و باعث رشد و پیشرفت شرکت می شود اما در دراز مدت می تواند تاثیر افزایش های سرمایه بر قیمت بورس را به خوبی نشان دهد.

همچنین بخوانید : فناوری بلاک چین در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال چگونه لحاظ می‌گردد؟

سرمایه گذاری در بورس چه تاثیری دارد

سرمایه گذاری در بورس

یکی از چالش هایی که برای حفظ رقابت و پیشرفت های چشم گیر در شرکت ها امری حیاتی به حساب می آید تامین مالی است. بنابراین شرکت ها سعی می کنند تا با به دست آوردن ارزان ترین منابع همچنان بتوانند در زمان کوتاهی اجرا کننده چندین طرح های پیشرفته باشند، بر همین اساس هر چند سال یک بار دیده می شود که  شرکت های بورسی جهت تامین نیازهای خود متقاضی اضافه کردن سرمایه می شوند. بنابراین  گاهی اوقات برخی شرکت ها به منابع پولی بیشتری نیاز پیدا می کنند که همین امر باعث سودسازی برای سهامداران می شود. پس در نهایت با اجرای بالا بردن سرمایه جذاب در بورس، سودهای بسیار چشم گیری مورد توجه سهامداران قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

برای اطلاع از آخرین قیمت ها عضو کانال تلگرام ما شوید

در تماس باشید

در ارتباط باشید

کد نویسی و طراحی فنی توسط شاهین زایری

طراحی سایت توسط مای کاستومر