آشنایی با مزایای بیت کوین

مزایای بیت کوین

بیت کوین یکی از معتبرترین ارزهای دیجیتال همتا به همتا در جهان است و هیچ‌گونه نظارت و کنترلی بر معاملات آن وجود ندارد. شبکه بیت کوین بر اساس یک پروتکل رمزنگاری و دیتابیس عمومی (پایگاه داده‌ها) بنا شده است. در ادامه با مهم ‌ترین مزایای بیت کوین آشنا خواهید شد.

می‌توان گفت درصد احتمال خطا در شبکه بیت کوین تقریباً صفر است و این ارز دیجیتال نسبت به فساد نیز کاملاً مقاوم می‌باشد. یکی از مزایای بیت کوین عدم کنترل و نظارت متمرکز بر تراکنش‌های آن است، به این معنی که تراکنش‌های بیت کوین به شکل مستقیم و بدون واسطه میان کاربران شبکه بیت کوین انجام می‌شود.

بیت کوین یکی از پرطرفدارترین و سود آورترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است و از زمان پیدایشش تاکنون روند صعودی داشته است. بیت کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال پیشرو دارای مزایای متعددی می‌باشد.

مزایای بیت کوین

آشنایی با مزایای بیت کوین

۱- در حوزه پرداخت‌های بیت کوین کلاه‌برداری وجود ندارد

بیت کوین یکی از مطمئن‌ترین ارزهای دیجیتال جهان است که بر اساس الگوریتم و پروتکل‌های رمزنگاری عمل می‌کند که دور زدن آن‌ها تقریباً غیرممکن است؛ یعنی در شبکه بیت کوین هیچ‌کس نمی‌تواند وارد حساب فرد دیگری شده و حساب او را دست‌کاری نماید.

۲- در شبکه بیت کوین ریسک سرقت هویت وجود ندارد

بیت کوین به‌عنوان یکی ارز دیجیتال غیرمتمرکز دارای امکانات زیادی است. یکی از مهم‌ترین مزایای بیت کوین این است که تراکنش‌های آن با اسامی مستعار و به‌صورت ناشناس صورت می‌گیرد. به این معنی که در تراکنش‌های بیت کوین نیازی به واردکردن اطلاعات شخصی و یا هرگونه اطلاعات حساس برای کاربران وجود ندارد. همین موضوع باعث می‌شود ریسک سرقت اطلاعات در شبکه بیت کوین بسیار پایین باشد.

۳- تراکنش‌های بیت کوین برگشت‌ناپذیر هستند

در شبکه بیت کوین چیزی به‌عنوان ناظر و واسطه در تسهیل انجام تراکنش‌ها وجود ندارد و تراکنش‌های مالی و تسویه‌حساب‌ها به‌صورت آنی صورت می‌گیرد و پس از انجام تراکنش امکان برگشت آن وجود ندارد. این موضوع از دیگر مزایای بیت کوین محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید : آشنایی با ارز تتر

۴- مبادلات مالی مستقیم و بدون واسطه

یکی دیگر از مزایای بیت کوین این است که تراکنش‌های این شبکه به‌صورت مستقیم و بدون واسطه میان دریافت‌کننده و فرستنده انجام می‌گیرد و هیچ شخص ثالث و واسطه‌ای در انجام تراکنش‌ها وجود ندارد؛ بنابراین نیازی به پرداخت کارمزد نمی‌باشد.

۵- نقدپذیری بالای بیت کوین

امروزه به دلیل نوسانات اقتصادی، بسیاری از ارزهای دیجیتال با کاهش شدید در ارزششان مواجه می‌شوند و نمی‌توان به‌سادگی آن‌ها را فروخت؛ اما بیت کوین از این قاعده مستثنا است و تبدیل آن به ارزهای رایج مانند دلار و یورو تقریباً به‌راحتی امکان‌پذیر می‌باشد و همیشه خریدار و فروشنده برای آن وجود دارد.

۶- تراکنش‌ های بین‌المللی

بیت کوین یکی از معتبرترین و مناسب‌ترین ارزهای دیجیتال برای انجام معاملات بین‌المللی است. یکی از مزایای بیت کوین این است که با استفاده از آن می‌توان تراکنش‌هایی با مبلغ بالا را بدون پرداخت هیچ‌گونه کارمزد اضافی انجام داد.

مزایای بیت کوین

۷- بیت کوین را نمی‌توان مسدود کرد

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و هیچ نهاد یا دولتی توانایی جلوگیری و مسدود کردن آن را ندارد. ازآنجایی‌که ارز دیجیتال بیت کوین نسبت به اختلافات و مناسبات سیاسی نفوذناپذیر است، هیچ دولت و مقام حکومتی نمی‌تواند دارایی‌هایی که به شکل بیت کوین درآمده‌اند را ضبط یا مسدود سازد.

۸- مزایای بیت کوین منحصربه‌فرد 

شبکه بیت کوین از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و امکان دور زدن و تقلب در پرداخت‌های این شبکه وجود ندارد.

همچنین بخوانید : نکات مهمی که باید در مورد خرید بیت کوین بدانید

۹- استفاده از بلاک چین

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که بر بستر تکنولوژی بلاک چین فعالیت می‌کند. شبکه بلاک چین یکی از امن‌ترین و غیرقابل نفوذترین بسترهای اینترنتی است و به لطف این شبکه امکان تقلب و دست‌کاری در حساب‌های کاربران شبکه بیت کوین وجود ندارد.

سخن پایانی

پس از بررسی مزایای بیت کوین لازم است واقعیت‌هایی را در مورد این نوع ارز دیجیتال بدانیم تا بتوانیم با آگاهی و اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاری در این شبکه بپردازیم.

یکی از بزرگ‌ترین معایب بیت کوین عدم درک عموم مردم از ارز دیجیتال است. تحقیقات نشان می‌دهند که بسیاری از کاربران شبکه بیت کوین اطلاعات کافی در مورد نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال نداشته و مطمئن نیستند که آیا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال امن است یا خیر.

امروزه مردم نیاز دارند درک بیشتری از عملکرد و معنا و مفهوم بیت کوین داشته باشند تا بتوانند آن را به‌ عنوان روشی برای سرمایه‌گذاری بپذیرند.

اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری در بیت کوین را دارید بهتر است پیش از هرگونه اقدامی، برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر به شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده‌ای که درزمینهٔ خریدوفروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارند مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

برای اطلاع از آخرین قیمت ها عضو کانال تلگرام ما شوید

در تماس باشید

در ارتباط باشید

کد نویسی و طراحی فنی توسط شاهین زایری

طراحی سایت توسط مای کاستومر