نکات مهمی که باید در مورد خرید بیت کوین بدانید

خرید بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و به‌طورمعمول نظارت و واسطه‌ای برای انجام معاملات با این ارز دیجیتال وجود ندارد. این ارز دیجیتال در شبکه مخصوص بیت کوین و طبق پروتکل‌های رمزنگاری و یک دیتابیس (پایگاه داده‌ها) عمومی عمل می‌کند. هرچند نظارت متمرکزی بر تراکنش‌های بیت کوین وجود ندارد اما درصد خطا و فساد در معاملات این ارز دیجیتال تقریباً صفر است. خرید بیت کوین به‌ صورت مستقیم میان کاربران شبکه بیت کوین انجام می‌پذیرد.

بیت کوین یکی از معتبرترین ارزهای دیجیتال غیردولتی و نامتمرکز است که می‌توان از آن برای خرید الکترونیک استفاده کرد. اگر شما هم قصد خرید Bitcoin و سرمایه‌گذاری در شبکه این ارز دیجیتال را دارید ادامه مطلب را از دست ندهید. با ما همراه شوید.

تفاوت بیت کوین با ارزهای رایج

از بیت کوین می‌توان همانند پول عادی برای معاملات دیجیتال و آنلاین استفاده کرد اما مهم‌ترین ویژگی آن غیرمتمرکز بودن یا decentralized بودن آن است؛ یعنی هیچ ارگان یا شرکت خاصی بر معاملات بیت کوین نظارت نمی‌کند و همین ویژگی سبب شده است افراد زیادی به خرید بیت کوین روی‌آورند. تفاوت بیت کوین با دیگر ارزهای رایج در این است که هیچ بانک و موسسه‌ای نمی‌تواند معاملات آن را کنترل کند.

آشنایی با مزایای بیت کوین

نکات مهم خرید بیت کوین

همان‌طور که گفته شد بیت کوین یک ارز دیجیتال برای انجام معاملات الکترونیک است و شکل فیزیکی ندارد. در نتیجه خرید Bitcoin به‌صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود.

بهترین راه خرید Bitcoin مراجعه به شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده فروش ارزهای دیجیتال و یا صرافی‌های مجاز است. همچنین می‌توانید Bitcoin را از طریق افراد حقیقی یا کانال‌های ارز دیجیتال در تلگرام یا واتس آپ خریداری کنید؛ اما امن‌ترین و بهترین روش خرید Bitcoin مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال و شرکت‌های شناخته‌شده فروش ارزهای دیجیتال می‌باشد؛ زیرا تراکنش‌های Bitcoin به‌صورت ناشناس و یا نیمه ناشناس انجام می‌شود و خرید آن از افرادی که از آن‌ها شناخت کافی ندارید ریسک بالایی خواهد داشت.

همچنین بخوانید : آشنایی با نکات مهم در رابطه با خرید ارز دیجیتال

اگر شما در داخل ایران زندگی می‌کنید می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های معتبر و صرافی‌های ایرانی که درزمینهٔ فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند به‌طور مستقیم و از طریق کارت‌بانکی خود اقدام به خرید Bitcoin نمایید، و اگر در خارج از کشور زندگی می‌کنید برای خرید بیت کوین می‌توانید با مراجعه به صرافی‌های بیت کوین با استفاده از کارت اعتباری و حساب بانی خود بیت کوین بخرید.

مزایای بیت کوین

خرید بیت کوین

اما خرید بیت کوین مراحل مخصوص به خود را دارد. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • مرحله اول: دریافت کیف پول دیجیتالی برای خرید Bitcoin
  • مرحله دوم: انتقال کیف پول دیجیتالی به‌حساب بانکی
  • مرحله سوم: تبادل بیت کوین
  • مرحله چهارم: تنظیم سفارش

پس از خرید Bitcoin چگونه امنیت آن را حفظ کنیم؟

شما می‌توانید پس از ثبت ‌نام و ایجاد حساب کاربری در صرافی‌های ارز دیجیتال، اقدام به دریافت کیف پول دیجیتالی خود نمایید و بیت کوین‌های خریداری‌شده خود را در آن نگهداری کنید؛ اما بهتر است کیف پول دیجیتالی خود را از طریق بلاک چینی که امنیت آن در سطح بالایی قرار دارد بسازید. با این روش امنیت کیف پول و بیت کوین‌های شما بالاتر خواهد رفت.

به‌طور قطعی نمی‌توان گفت امن‌ترین راه نگهداری از بیت کوین چیست ولی به‌طورکلی خرید بیت کوین و نگهداری آن از طریق صرافی‌ها و شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده گزینه بهتری است. بسیاری از شرکت‌های خرید ارز دیجیتال در ایران امکان احراز هویت را دارند که این نکته می‌تواند تا حد زیادی بر امنیت معاملات انجام‌شده با Bitcoin تأثیرگذار باشد.

خرید بیت کوین

سخن پایانی

بیت کوین اولین و یکی از معتبرترین ارزهای دیجیتال در جهان است که توسط یکی برنامه‌نویس ژاپنی به نام ناکاموتو اختراع و به جهان معرفی شد. این ارز دیجیتال به‌واسطه یک کیف پول دیجیتال رمزدار، به‌صورت آنلاین و یا آفلاین نگهداری می‌شود. برخلاف ارزهای معمولی، بیت کوین هیچ ناظر و کنترل‌کننده‌ای ندارد و شما می‌توانید پس از خرید Bitcoin آن را به‌راحتی به کیف پول دیجیتال و رمزدار خود منتقل کنید. بهتر است برای خرید بیت کوین به صرافی‌های معتبر و شرکت‌های شناخته‌شده‌ای که درزمینهٔ خریدوفروش ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

برای اطلاع از آخرین قیمت ها عضو کانال تلگرام ما شوید

در تماس باشید

در ارتباط باشید

کد نویسی و طراحی فنی توسط شاهین زایری

طراحی سایت توسط مای کاستومر