حقایق بیت کویین که لازم است بدانید

حقایق بیت کویین

بیت کویین اولین اجرای مفهومی به نام “ارز رمزنگاری شده” است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ توسط وی دای در لیست پستی cypherpunks توصیف شد و ایده و شکل جدیدی از پول را پیشنهاد می‌کند که از رمزنگاری، برای کنترل ایجاد معاملات خود استفاده می‌کند، نه لزوما از یک مرجع مرکزی. یکی از حقایق بیت کویین این است که نوعی ارز رمز نگاری شده است و امنیت بسیار بالایی دارد.

حقایق بیت کویین

اولین مشخصات و اثبات مفهوم بیت کویین در سال ۲۰۰۹ در یک لیست پستی رمزنگاری شده توسط ساتوشی ناکاموتو منتشر شد. ساتوشی در اواخر سال ۲۰۱۰ پروژه را ترک کرد. بدون اینکه چیز زیادی را در مورد خودش فاش کند. از آن زمان این جامعه، با توسعه دهندگان زیادی که روی بیت کوین کار می‌کنند، رشد فزاینده‌ای را ایجاد نموده‌اند.

همچنین بخوانید : بهترین ارز رمزنگاری شده در سال ۲۰۲۰ کدام‌ها هستند؟

ناشناس بودن ساتوشی، غالباً نگرانی‌های غیر موجهی را ایجاد می‌کند، که بسیاری از این موارد به سو تفاهم در مورد اپن سورس بودن بیت کوین مرتبط می‌باشد. پس یکی دیگر از حقایق بیت کویین اپن سورس بودن آن است.

حقایق بیت کویین

پروتکل و نرم افزار بیت کوین به صورت علنی منتشر می‌شود و هر توسعه دهنده‌ای در سراسر جهان می‌تواند کد را بازبینی کند و یا نسخه‌ی اصلاح شده‌ی نرم افزار بیت کوین را ایجاد کند.

درست مانند توسعه دهندگان فعلی، تأثیر ساتوشی محدود به تغییراتی بود که توسط دیگران ایجاد شد و بنابراین وی بیت کوین را کنترل نکرد. به همین ترتیب، هویت مخترع بیت کوین احتمالاً امروزه به اندازه هویت شخصی که کاغذ را اختراع کرده مرتبط است.

چه کسی شبکه بیت کوین را کنترل می‌کند؟

هیچ کس مالک شبکه بیت کوین نیست. درست مثل ایمیل. ما نمی‌دانیم که صاحب و مخترع ایمیل چه کسی است.

بیت کوین توسط همه‌ی کاربرانش در سراسر جهان کنترل می‌شود. برخی توسعه دهندگان همه روزه در حال بهبود نرم افزار‌های بیت کویین هستند ولی این اجازه را ندارند که پروتکل‌های آن را تغییر دهند. بیت کویین برای همه‌ی کاربران است و حالت اپن سورس دارد.

و همه کاربران در انتخاب نوع نرم افزار و نسخه‌ی خود آزاد می‌باشند. بیت کوین فقط با یک توافق کامل بین همه کاربران می‌تواند به درستی کار کند. بنابراین، همه کاربران و توسعه دهندگان انگیزه‌ای قوی برای محافظت از آن را دارند و در این خصوص اتفاق نظر دارند. پس یکی دیگر از حقایق بیت کویین همه جانبه بودن آن است.

همچنین بخوانید : نکات مهمی که باید در مورد خرید بیت کوین بدانید

آیا واقعاً بیت کوین توسط مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

بله. در ارتباط با یکی دیگر از حقایق بیت کویین، این مسئله کاملا درست است. همه‌ی مردم از آن استفاده می‌کنند. افراد با هر شغل و منصبی از بیت کویین استفاده می‌کنند. مشاغلی همچون: ساخت ابزار آلات ساختمانی، مانند رستوران‌ها، آپارتمان‌ها و موسسات حقوقی و همچنین خدمات آنلاین معروف مانند Namecheap و Overstock.com از بیت کویین برای سرمایه گذاری و کسب درآمد استفاده می‌کنند.

بیت کویین پدیده‌ای است که در چند سال اخیر مورد محبوبیت قرار گرفته است و فناوری کاملا نوینی دارد. تا ماه مه ۲۰۱۸، کل بیت کوین‌های موجود در دنیا، با ارزشی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار، به صورت روزانه مبادله می‌شود.

حقایق بیت کویین

آیا می‌توانم با بیت کوین درآمد کسب کنم؟

هرگز نباید انتظار داشته باشید که با بیت کویین یا هر فناوری در حال ظهور ثروتمند شوید.

بیت کویین یک فضای در حال رشد کاملا نوآورانه است و فرصت‌های شغلی جدیدی را برای افراد فراهم می‌کند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که بیت کویین به رشد خود ادامه دهد. حتی اگر تاکنون با سرعت بسیار خوب و قابل قبولی برای همگان توسعه یافته باشد. سرمایه گذاری بر روی زمان و منابع و هر چیزی که مربوط به بیت کویین باشد، به کارآفرینی نیاز دارد.

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد با بیت کویین وجود دارد: مانند استخراج بیت کویین، ایجاد بنگاه اقتصادی، ایجاد سایت‌های کسب درآمد از طریق بیت کویین و دیگر شغل ها. به عبارتی بیت کویین برای افراد شغل ایجاد نموده است.

همه‌ی این روش‌ها رقابتی است و هیچ تضمینی برای سود وجود ندارد. ارزیابی صحیحی از هزینه‌ها و خطرات موجود در هر پروژه بر عهده‌ی صاحبین مشاغل می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

برای اطلاع از آخرین قیمت ها عضو کانال تلگرام ما شوید

در تماس باشید

در ارتباط باشید

کد نویسی و طراحی فنی توسط شاهین زایری

طراحی سایت توسط مای کاستومر