فناوری بلاک چین در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال چگونه لحاظ می‌گردد؟

فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین چیست؟ شاید برای اولین بار هنگامی که نرم افزار پیام رسان تلگرام فیلتر شد، اسم بلاک چین به گوشتان خورد. در همان اوایل فیلتر شدن پیام رسان تلگرام، پاول دورف، موسس تلگرام اعلام نمود که قرار است با فناوری بلاک چین تلگرام را رفع فیلتر کند. ولی ما باید خدمت شما عرض کنیم که فناوری بلاکچین مفهومی وسیع‌تر از این حرف‌ها دارد.

فناوری بلاک چین

کسانی که تریدر هستند و در بازار‌های ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند حتما اسم بلاک چین به گوششان خورده است. اگر من بخواهم به زبان ساده برایتان در یک جمله فناوری بلاک چین را تعریف کنم، تعریفی که ارائه می‌دهم این است: بلاک چین یک سیستم ثبت گزارش‌های مختلف و اطلاعات می‌باشد. و هیچ کس نمی‌تواند این سیستم را جعل و هک کند. این کار غیر ممکن است.

همچنین بخوانید : نکات مهمی که باید در مورد خرید بیت کوین بدانید

چرا فناوری بلاک چین ایجاد شده است؟

هدف از فناوری بلاکچین در اصل، ایجاد یک مرجع هویت دیجیتالی ایمن و بسیار امن است که بر اساس ترکیبی از کلیدهای رمزنگاری شده‌ی عمومی و خصوصی ایجاد می‌شود. این هویت مطمئن و قابل اعتماد، جزء اصلی تکنولوژی فناوری بلاک چین به شمار می‌رود.

فناوری بلاک چین

بلاک چین در حقیقت برای ایمن‌سازی روابط دیجیتالی بکار می‌رود

فناوری بلاک چین برای ایمن‌سازی در عواملی چون احراز هویت و انجام تراکنش‌ها به کار می‌رود. هر جایی که بحث امنیت دیجیتال مطرح باشد، بدانید که بلاک چین جزئی از آن است.

وقتی شما در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال، یک بلاک داده‌ای را ذخیره می‌کنید، در حقیقت دارید به فناوری بلاکچین نزدیک می‌شوید. بلاک یعنی زنجیر. و پلاک چین به معنای چند زنجیر می‌باشد. یعنی چند بلاک یا زنجیر به همدیگر متصل شده‌اند.

همچنین بخوانید : آشنایی با نکات مهم در رابطه با خرید ارز دیجیتال

۵ میلیون کامپیوتر در سراسر وجود دارند که امنیت را در هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال خصوصا بیت کویین، برای شما فراهم می‌آورند. اگر بخواهم خیلی ساده به شما بگویم که بلاک چین در خرید و فروش ارزهای دیجیتال چه نقشی را ایفا می‌کند، باید بگویم که فناوری بلاکچین چک می‌کند که آیا فرآیند خرید و انجام تراکنش‌ها به درستی و به شکل کاملا امنی انجام می‌گیرد یا خیر؟ نحوه‌ی ایمن انجام شدن معامله‌ها و خرید و فروش‌های ارزهای دیجیتال بر پایه‌ی فناوری بلاکچین می‌باشد.

کلا فرآیند معاملاتی که انجام می‌دهید، توسط فناوری بلاک چین به درستی و بسیار دقیق بررسی می‌شود. در حقیقت تراکنش‌هایی که شما انجام می‌دهید در یک بلاک ذخیره می‌شوند.

آیا فناوری بلاک چین را می‌توان دید؟

بله. شما می‌توانید گام به گام مراحل تراکنش‌ها و خرید‌هایی را که انجام می‌دهید، مشاهده کنید. و می‌توانید ببینید که چه کسی آن‌ها را به بلاک چین افزوده است. در حقیقت محتویات فناوری بلاک چین دیدنی است.

فناوری بلاک چین

به عبارتی هر رایانه، مثل رایانه‌ای که من با آن مشغول به کار هستم به بلاک چین متصل می‌گردد. و بلاک چین یک نسخه‌ی کپی در هر کامپیوتری دارد. و در مورد بیت کویین باید به شما بگویم که: فناوری بلاکچین میلیون‌ها کپی در کامپیوتر‌ها و دستگاه‌های مختلف دارد. زیرا برای بدست آوردن بیت کویین، شما باید حتما یک گوشی یا یک کامپیوتر یا یک لبتاب را برای استخراج بیت کویین در نظر بگیرید. و هر کدام از آن‌ها یک کپی از بلاک چین را در خود دارند که فرآیند‌های احراز هویت، انجام تراکنش‌ها و هر چه که مربوط به مبحث امنیت در مبحث استخراج ارزهای دیجیتال می‌شوند را کنترل می‌کنند.

آیا می‌توان حساب کاربری افرادی که در حال خرید و فروش بیت کویین هستند را هک نمود؟

خیر این کار تقریبا غیر ممکن است. زیرا هر هکری که بخواهد حساب کاربری و اطلاعات فردی را هک کند، باید حتما یک کپی از بلاک چین را رصد کرده و هک کند. که دسترسی به چنین چیزی در خصوص ارزهای دیجیتال تقریبا کاری غیر ممکن می‌باشد.

سخن پایانی

بلاک چین در خصوص امنیت در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال مطرح می‌گردد. و باید بدانید که امنیت معاملاتی که در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال خصوصا بیت کویین انجام می‌دهید، بر پایه‌ی این فناوری شکل گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

برای اطلاع از آخرین قیمت ها عضو کانال تلگرام ما شوید

در تماس باشید

در ارتباط باشید

کد نویسی و طراحی فنی توسط شاهین زایری

طراحی سایت توسط مای کاستومر